فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل، یکی از جمله موارد درمانی بسیار کارا به شمار می رود که عمدتاً پزشکان جهت بهبود عمل کرد فرد بیمار، آن را توصیه می نمایند. امروزه از این روش به شکل گسترده ای در بازتوانی افرادی که بیمارهای حاد و یا خفیف دارند، استفاده می شود.

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

برخی از بیماران علی رغم نیاز به فیزیوتراپی ممکن است بنا به دلایلی قادر به بیرون آمدن از خانه و رفتن به نزد فیزیوتراپ نباشند . ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل می تواند کمک های زیادی به افراد بکند . یک فیزیوتراپ خوب موظف است خدمات ویزیت و درمان فیزیوتراپی را به طور منظم برای بیماران مبتلا به بیماری های خاص مانند سکته مغزی و قلبی ، ام اس و پارکینسون انجام دهد .

فیزیوتراپی در منزل هم چنین برای بیمارانی که عمل های جراحی مانند تعویض کشکک زانو یا مفصل لگن انجام داده اند نیز کاربرد دارد . اگر زمین خورده اید و نمی توانید تعادل خود را در حین راه رفتن حفظ کنید فیزیوتراپی در منزل می تواند برای شما مناسب باشد .

این فیزیوتراپی به بقیه اعضای خانواده نیز این امکان را می دهد تا در روند درمان حضور داشته باشند و درک بهتری از وضعیت بیمارشان داشته باشند . هم چنین می توانند سؤالات خود را از فیزیوتراپ بپرسند تا بهتر بتوانند به او کمک کنند .

در هر صورت، این کار برای کسانی که آسیب های اعصاب دیده اند، سکته مغزی و قلبی نموده اند، در ورزش مصدوم شده اند، بیمارهایی عضلانی و روماتسیم و … دارند، بهترین روش برای بهبود و بازتوانی دوباره می باشد. جهت این کار در حال حاضر فیزیوتراپیست های زیادی هستند که به شکل حرفه ای فعالیت می نمایند.

مزایای انجام فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل می تواند مزایای مختلفی نیز داشته باشد که در این جا به بخشی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. نیازی به جا به جایی بیماری نیست.
  2. فیزیوتراپیست می تواند با برنامه های روزانه شما هماهنگ گردد.
  3. همین طور فیزیوتراپیست به راحتی و آرامش و بدون این که همزمان به چند بیمار سر بزند، روی مشکل شما متمرکز می شود.
  4. می توان با آرامش خاطر حرکات گوناگون پس از مرحله جریان الکتریکی را انجام داد.
  5. تمرین ها دقیق تر به این شکل صورت می گیرد.
  6. از سویی دیگر اعضای خانواده نیز تمرین های ویژه را فرا می گیرند.

فیزیوتراپی خانگی برای حرکات اصلاحی

بسیاری از ما بدون این که اطلاعات کافی ای داشته باشیم، گاهی حرکاتی را انجام می دهیم که باعث بروز مشکلات خفیف و گاهی حاد در بدنمان می شود. مثلاً یکی از شایع ترین این دردها، دیسک کمر است که بر اثر بلند کردن نادرست وسیله های سنگین، پدید می آید.

بیشتر بدانید:  فواید آب درمانی برای کودکان چیست

موارد زیاد دیگری هم وجود دارد که  می توان به درست ننشستن، قوز کردن، پا رو پا انداختن و غیره اشاره کرد. برخی از حرکاتی وجود دارند که به نوعی می شود با آنان دردهای خفیف به وجود آمده را برطرف کرد و همین طور پس از دوره طولانی نقاهت نیز با انجام دادن آن ها، بهبود سریع تر را یافت.

فیزیوتراپی خانگی برای حرکات اصلاحی

 

در کل، فزیوتراپی در منزل برای حرکات اصلاحی، از سوی فیزیوتراپیست ها به افراد گوناگونی توصیه می شود. در واقع، حرکات اصلاحی همان ورزش درمانی می باشد که می توان با انجام دادن آن ها در طول روز، هم دوباره بهبود حاصل کرد و هم این که عضلاتی قوی تر داشت تا با انجام دادن آنان دیگر دردهای مزمن به سراغ مان نیاید.این حرکات اصلاحی، برای ایجاد تعادل و همین طور از بین بردن دردهای خفیف و حاد، پیشنهاد می گردند.

فروشنده فیزیوتراپی در منزل با قیمت مناسب

در بازارهای سراسر کشورمان،ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل را به راحتی می توان پیدا کرد. از فروشندگان فیزیوتراپی در منزل ،   قادر خواهیم بود که انواع این وسایل را با قیمت مناسب به دست آوریم. البته توجه داشته باشید که جهت خرید، به فروشندگان معتبر سر بزنید. بهتر است در این زمینه تحقیقاتی هم پیش از همه انجام دهید و با معلومات برای خرید به بازار مراجعه نمایید.

از سوی دیگر، در این حوزه، دستگاه های متفاوتی ارائه می گردد که اعم از لوازم الکترونیکی و غیره آن می باشد. سعی کنید جهت خرید، به عرضه کنندگانی مراجعه نمایید که بهتر مشتریان خود را می توانند راهنمایی کنند. این گونه خواهید توانست که یک دستگاه کاربردی را به دست آورده و در هر اموری که می خواهید از آن کار بگیرید.

دستگاه های فیزیوتراپی در منزل

روی هم رفته، هر یک از این وسیله ها، کاربردهای متفاوتی را انجام می دهند. آن ها همین طور از قدرت رسانایی الکتریکی گوناگونی برخوردار می باشند که از نظر ابعاد، نوع کاربری، کیفیت، برند تولید کننده و قیمت با هم دیگر فرق می کنند.

بیشتر بدانید:  آیا آرتریت واکنشی مسری است؟

در این بخش به چند نمونه از این دستگاه ها اشاره می نماییم که شامل موارد زیر می باشند:

  • تنس پروانه بزرگ و کوچک
  • پد تحریک
  • کمر بند دیجیتالی
  • دستگاه فیزیوتراپی دو کاناله، پنج کاناله، ۱۰ کاناله و غیره
  • دستگاه محرک اعصاب
  • ماساژور ضربانی
  • دستگاه مراقبت از مفصل
  • و غیره دستگاه های دیگر از این قبیل

در این جا نیاز است بدانید که موارد کاربرد این دستگاه ها با هم دیگر فرق می کند و هر کدام شان کارایی خاصی دارد که با استفاده از دفترچه راهنمای آن ها می توانید بهتر از آنان کار بگیرید. همین طور در هنگام استفاده نیاز است که به برخی از نکات نیز توجه کنید:

  1. دستگاه را روی پوست های زخم شده قرار ندهید.
  2.  محل قرار گیری الکترود را اصلاح کنید.
  3.  از آن در جاهای مرطوب استفاده نکنید.
  4. آن را در نقاط حساس بدن به ویژه چشم قرار ندهید.
  5. در یک جا از آن کار نگیرد و در جاهای مختلفی آن را قرار دهید.

مرکز فروش انواع فیزیوتراپی خانگی

در هر شهری، مرکز فروش فیزیوتراپی خانگی وجود دارد که در آن انواع وسیله مربوط این کار ارائه می گردد. شما به راحتی می توانید به این مراکز مراجعه کرده و دستگاهی را که نیاز دارید به دست آورید. البته بایستی به مطالبی که پیش از این در جهت تهیه این کالاها اشاره کردیم، توجه داشته باشید تا نوع مرغوب آن را بتوانید بخرید.

مرکز فروش انواع فیزیوتراپی خانگی

اما یک راه حل ساده نیز امروزه به وجود آمده که شما در هر جای کشور که باشید، قادر خواهید بود نوع با کیفیت و ساخته شده توسط شرکت های بزرگ و نام آشنا، محصول را تهیه کنید. از طریق اینترنت این کار انجام شدنی است. به نوعی سایت های متعددی هستند که مراکز اصلی فروش این محصول به شمار می روند.

خرید از این طریق بسیار آسان و سهل است و در کنار این، مزایای مختلفی هم دارد. خریدار در تنوع بالایی می تواند محصولی که نیاز دارد را به دست آورد. همین طور برخی از فروشندگان مجازی، کالای خود را با نرخ های پایین تر از بازار ارائه می کنند که این گونه از هر نظری به صرفه خواهد بود.

بیشتر بدانید:  آتروفی عضلانی ؛ هر آنچه که باید درباره آتروفی عضلانی بدانید

از سویی، شما در هر منطقه از ایران که باشید، محصول را پس از سفارش در مدت زمانی که تعیین شده، خواهید توانست که تحویل بگیرید.

روی هم رفته، دستگاه هایی که به فیزیوتراپی خانگی مشهور هستند، انواع مختلفی دارند و بهتر است جهت خرید، به مراکز و فروشندگان معتبر سر بزنید. آنان محصولاتی از این دست را با گارانتی در اختیارتان می گذارند که این گونه دیگر نگران خرابی یا تعمیر مجدد آن نخواهید بود.

چگونه باید برای درمان فیزیوتراپی در منزل آماده شویم ؟

جلسات فیزیوتراپی در منزل برای سریع تر کردن روند درمان بیمار انجام می شود . در ادامه نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تا بیشترین بهره را از حلسات فیزیوتراپی ببرید نام برده شده است :

  • یک محل بزرگ ، جادار و مناسب را در خانه انتخاب کنید که نور کافی و تهویه هوای مناسب داشته باشد .

هم چنین باید عاری از هرگونه به هم ریختگی باشد تا فیزیوتراپ بتواند به راحتی تجهیزات ورزشی خود را

در آن قرار دهد .

  • برای انجام فیزیوتراپی ، لباسی نپوشید که مانع از انجام حرکاتتان شود . لباسی بپوشید که آزاد و راحت

باشد تا فیزیوتراپ بتواند پایداری مفاصل و حرکاتتان را ارزیابی کند .

  • به فیزیوتراپ نشان دهید دقیقا چه نواحی از بدنتان درد می کند و انتظار دارید چه میزان عملکردتان

در طی جلسات برگردد .

  • تمریناتی که فیزیوتراپ به شما توصیه می کند را به درستی انجام دهید . اگر در مورد هر چیزی ابهام

دارید از او سؤال بپرسید .

  • اطلاعاتی مانند چگونگی شروع درد ، ماهیت درد و مدت زمانی که درگیر این مشکل هستید را با فیزیوتراپ در میان بگذارید .

مرکز فیزیوتراپی ایرانیان دارای سابقه زیادی در زمینه ارائه خدمات فیزیوتراپی در اصفهان می باشد .

کلینیک مجهز و تخصصی فیزیوتراپی ایرانیان

به طور کلی، مجموعه سلامت ایرانیان شامل کلینیک فیزیوتراپی ایرانیان، باشگاه بدنسازی ایرانیان و

استخر آب درمانی ایرانیان تمام تلاش خود را برای بهبود بیماران به کار گرفته است. این مجموعه تحت

مدیریت علی رضا صدیقی و دکتر مهدی صدیقی متخصص طب فیزیوتراپی و توانبخشی اداره می گردد.برای آشنایی

بیشتر با مجموعه سلامت ایرانیان و خدمات ارائه شده توسط این مجموعه می توانید به صفحه

اینستاگرام فیزیوتراپی ایرانیان مراجعه نمایید.