بهترین دستگاه های جوانسازی پوست کدامند؟

برای جوانسازی و ضد پیری باید از بهترین دستگاه جوانسازی پوست استفاده کرد تا به نتایج ایده آل رسید. در غیر این صورت هیچ روش خانگی و سنتی نمی تواند تاثیر روش های بالینی را داشته باشد.

بهترین دستگاه های جوانسازی پوست

پیری زودرس پوست در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد که می تواند اعتماد به نفس را از افراد سلب کند. معمولاً این زنان هستند که به شدت نگران پوست خود هستند و به دنبال راه هایی برای جوان سازی و شاداب نگه داشتن پوست خود می باشند. راه های زیادی برای حفظ شادابی و سلامت پوست وجود دارد که اکثر آنها خانگی و سنتی هستند. اما برای جوانسازی و ضد پیری باید از بهترین دستگاه جوانسازی پوست استفاده کرد تا به نتایج ایده آل رسید. در غیر این صورت هیچ روش خانگی و سنتی نمی تواند تاثیر روش های بالینی را داشته باشد.

البته نمی توان گفت کدام روش بالینی بهترین است. زیرا هر پوستی نیاز به روش خاصی دارد و این پزشک است که با توجه به نوع پوست بیمار بهترین روش را تجویز می کند. بنابراین هرگز خودسرانه روش های بالینی را انتخاب نکنید و حتما در این زمینه با پزشک خود مشورت کنید. لازم به ذکر است که برای انتخاب روش مناسب بهتر است از پوست خود نمونه برداری کنید تا پزشک به راحتی موثرترین روش را برای جوانسازی انتخاب کند. اقدامات بالینی به دلیل اینکه طبق استانداردهای روز پزشکی انجام می شود تاثیر زیادی در جوانسازی پوست دارد و جایگزین مناسبی برای روش های قدیمی و خانگی است.

آشنایی با بهترین دستگاه های جوانسازی پوست

جوانسازی بالینی پوست

روش بالینی روشی است که در آن پزشک با کمک تجهیزات مدرن مانند لیزر، امواج رادیویی، تزریق ژل و … بافت های پوست را جوانسازی می کند که این اقدامات باید با بهترین دستگاه جوانسازی پوست انجام شود تا نتایج مثبتی به جای بگذارد. در غیر این صورت ممکن است پوست آسیب جبران ناپذیری ببیند. برای یافتن بهترین روش های جوانسازی پوست باید با پزشک خود مشورت کنید تا مناسب ترین روش توسط او تجویز شود. برخی افراد فکر می کنند همه روش ها برایشان مناسب است و نیازی به تجویز پزشک و نمونه برداری از پوست خود ندارند. اما این تصور کاملا اشتباه است و هر وسیله ای برای یک نوع پوست مناسب است و باید طبق دستور پزشک انجام شود.

همانطور که گفتیم، همه روش های بالینی زمانی بهترین هستند که بر اساس نوع پوست انتخاب شوند. بنابراین، یک دستگاه خاص را نمی توان بهترین نامید. شاید یک دستگاه برای برخی افراد بهترین کار را داشته باشد و بالعکس. ممکن است برای برخی بدترین نتایج را داشته باشد. بنابراین این پزشک است که با توجه به نوع پوست و میزان خشکی پوست مناسب ترین دستگاه را انتخاب می کند. در ادامه شما را با چند دستگاه جوانسازی پرکاربرد آشنا می کنیم.

جوانسازی بالینی پوست

جوانسازی پوست با دستگاه هایفو (HIFU)

هایفو یکی از دستگاه هایی است که در جوانسازی پوست کاربرد فراوانی دارد. این دستگاه با امواج رادیویی متمرکز و با شدت بسیار بالا کار می کند. این امواج مشابه امواجی هستند که در سونوگرافی استفاده می شود، تنها تفاوت آن ها این است که کمی تمرکز بیشتری دارند و به تحریک پوست برای تولید کلاژن کمک می کنند. در این روش بیمار کاملا هوشیار است و بیهوش نمی شود. بنابراین هایفو تراپی روشی غیر تهاجمی است و در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

بسیاری از افراد هایفو را بهترین دستگاه جوانسازی پوست می دانند و شواهد محکمی برای این ادعا دارند. به گونه ای که غیر تهاجمی بودن این دستگاه مزیت بزرگی برای آن محسوب می شود. از دیگر مزایای این دستگاه می توان به عدم بریدگی پوست اشاره کرد که نیازی به بخیه ندارد و بیمار در حین عمل دردی احساس نخواهد کرد. هایفو معمولاً برای بهبود وضعیت خط چانه، از بین بردن چین و چروک، کاهش افتادگی چانه و اصلاح طرح های نامناسب لبخند استفاده می شود. به طور کلی ۱ تا ۳ جلسه برای درمان پوست با این روش تجویز می شود.

بیشتر بدانید:  درد بازوی چپ

هایفو چگونه برای جوانسازی صورت عمل می کند؟

هایفو از امواج فراصوت متمرکز یا انرژی اولتراسوند برای هدف قرار دادن لایه های زیرین پوست استفاده می کند. انرژی اولتراسوند باعث می شود بافت به سرعت گرم شود. آسیب سلولی زمانی رخ می دهد که سلول های ناحیه تحت درمان به دمای معینی برسند. آسیب سلولی ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در نتیجه، سلول ها برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می شوند.

افزایش کلاژن باعث سفت و محکم شدن پوست می شود و به بافت های اطراف آسیب نمی رساند، به همین دلیل هایفو بهترین دستگاه جوان سازی پوست است. نکته مهم در مورد دستگاه هایفو این است که برای همه مناسب نیست، افرادی که دارای افتادگی و افتادگی شدید پوست هستند و همچنین افرادی که آسیب پوستی روشن دارند گزینه های مناسبی برای هایفو نیستند.

در چه مواردی نباید از دستگاه هایفو استفاده کرد؟

  • اگر در ناحیه تحت درمان عفونت دارید
  • اگر ضایعات پوستی باز در ناحیه تحت درمان دارید
  • آکنه شدید یا فیبروز کیستیک دارید
  • اگر یک ایمپلنت فلزی در ناحیه تحت درمان دارید

 مزایای هایفو تراپی برای جوانسازی پوست

  • کاهش چین و چروک
  • پوست را سفت می کند و افتادگی پوست را از بین می برد
  • گونه ها، ابروها و پلک ها را لیفت می کند
  • بهبود خط فک
  • صاف کردن پوست

در طول درمان با هایفو، فرد ممکن است ناراحتی خفیفی را احساس کند، که برخی آن را به‌عنوان پالس‌های الکتریکی ضعیف یا احساس گزگز توصیف می‌کنند.

با توجه به ویژگی های این دستگاه ها و وضعیت پوست خود می توانید بهترین دستگاه جوانسازی پوست را برای خود انتخاب کنید.

جوانسازی پوست با دستگاه کربوکسی

جوانسازی پوست با دستگاه کربوکسی

دستگاه کربوکسی یکی از موثرترین دستگاه های جوانسازی پوست است و با گاز دی اکسید کربن کار می کند. این روش یکی از زیر شاخه های مزوتراپی است و برای درمان سیاهی دور چشم، کاهش چین و چروک، کاهش سلولیت و چربی های موضعی، بهبود افتادگی و شل شدگی پوست کاربرد دارد. کربوکسی تراپی یکی از مطمئن ترین روش های جوانسازی پوست است. زیرا سال هاست که هیچ عارضه ای از خود برجای نگذاشته و جزو روش های کم تهاجمی به شمار می رود.

برای به دست آوردن نتایج موثر لازم است کربوکسی تراپی در ۷ تا ۱۰ جلسه انجام شود و این تعداد جلسه توسط پزشک تعیین می شود. پزشک با استفاده از دستگاه کربوکسی، گاز دی اکسید کربن را به سلول های زیر پوست تزریق می کند و سلول های مرده را خارج می کند تا مکانیسم های جبرانی پوست برای تولید کلاژن را تحریک کند. این باعث افزایش جریان خون در پوست و جایگزینی چربی اضافی با سلول های جدید می شود. برخی افراد کربوکسی را یکی از بهترین دستگاه های جوانسازی پوست می دانند.

جوانسازی پوست صورت با دستگاه اندولیفت

جوانسازی صورت اندولیفت یکی از درمان های کم تهاجمی است و بسیاری آن را موثرترین روش می دانند. در این روش، پزشک با تابش پرتوهای لیزر به بافت پوست، اجزای صورت را بالا می‌برد. این کار باعث می شود که چین و چروک های صورت کشیده شده و به طور کامل از بین بروند. لیفت صورت با لیزر بسیار ایمن است و برخلاف تصور بسیاری از افراد، اشعه لیزر هرگز بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میکرون (به ضخامت یک مو) به زیر پوست نفوذ نمی کند. این باعث تجزیه بافت پوست شده و آن را برای لیفتینگ آماده می کند.

بسیاری از افراد اندولیفت را بهترین دستگاه جوانسازی پوست می دانند. اما همانطور که گفتیم، همه دستگاه ها تنها زمانی بهترین هستند که بر اساس نوع پوست انتخاب شوند و نتایج موثری به جا بگذارند. روش اندولیفت یکی از روش های مقرون به صرفه است و تنها به ۱ جلسه درمانی نیاز دارد. از مزایای این روش می توان به رفع افتادگی پوست، افزایش تولید کلاژن، دقت بسیار بالا و بهبود در مدت زمان کوتاه اشاره کرد.

بیشتر بدانید:  قیمت فیزیوتراپی قابل حمل در تهران

جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال CO2

لیزر CO2 فرکشنال همانطور که از نامش پیداست با دی اکسید کربن کار می کند و با تابش پرتو لیزر به بافت پوست، خطوط و چین و چروک ها را از بین می برد. این دستگاه تمامی لک ها و کک و مک های ناشی از نور خورشید روی پوست را از بین می برد. کاهش این ضایعات پوستی باعث شفافیت و شادابی پوست می شود. لیزر فرکشنال معمولاً زمانی استفاده می شود که پوست بیمار به شدت افتاده باشد و با روش های بالینی دیگر قابل درمان نباشد. این لیزر همچنین می تواند جای زخم های ناشی از آکنه و جوش های صورت را از بین ببرد.

فراکشنال را می توان بهترین وسیله برای جوانسازی پوست و رفع ضایعات پوستی دانست. روش فراکشنال به دو روش مختلف انجام می شود که اکثر پزشکان روش بدون لایه برداری را توصیه می کنند. زیرا در روش لایه برداری ممکن است دوره نقاهت بیمار کمی بیشتر طول بکشد. البته هیچ یک از این روش ها عوارض زیادی ندارند و در صورت انجام توسط پزشکان ماهر حتی بدون عارضه می باشند.

جوانسازی پوست صورت با دستگاه آر اف فرکشنال

دستگاه فرکشنال RF یکی از روش های کم تهاجمی است و با امواج رادیویی ایمن عمل می کند. این امواج به لایه پوست نفوذ کرده و به تحریک و تولید کلاژن کمک می کنند. این امواج همچنین فیبروپلازی بدن را فعال کرده و به تولید کلاژن بیشتر و تنظیم آن کمک می کند. از استفاده از این دستگاه می توان برای بهبود منافذ پوست، از بین بردن جای زخم، سفت شدن بافت های پوست و تنظیم کلاژن استفاده کرد. از مزایای این دستگاه می توان به درمان آکنه کیستیک، بهبود ترک های پوستی، رفع چین و چروک و کاهش ضایعات پوستی اشاره کرد.

چرا آر اف فرکشنال بهترین دستگاه جوانسازی پوست است؟

افزایش سطح کلاژن همیشه در کاهش چین و چروک و بهبود ظاهر پوست مفید است، آر اف فرکشنال این فرآیند را تقویت می کند. گرمای تولید شده توسط انرژی فرکانس رادیویی، لایه های زیرین پوست را کوچک کرده و به صاف شدن خطوط و چین و چروک ها، حتی عمیق ترین آنها، کمک می کند. دستگاه آر اف فرکشنال در مدت زمان کوتاهی پوست را صاف می کند و به همین دلیل بهترین دستگاه جوانسازی پوست نامیده می شود. عمق نفوذ بیشتر RF فرکشنال دلیل دیگری است که دستگاه های دارای این فناوری را بهترین دستگاه های جوانسازی پوست می نامند. RF فرکشنال قادر است لایه های عمیق تر پوست را بدون آسیب رساندن به لایه های بیرونی تحت تاثیر قرار دهد.

در RF فرکشنال، انرژی فرکانس رادیویی از نوک سوزن به لایه های عمیق تر پوست منتقل شده و باعث تحریک و تولید کلاژن و سفت شدن پوست می شود. RF فرکشنال گزینه بهتری برای اسکار آکنه است. اسکارها، از جمله اسکار آکنه، بخشی از پوست ضخیم و آسیب دیده هستند. RF فرکشنال در ایجاد اسکار موثرتر از میکرونیدلینگ است زیرا انرژی فرکانس رادیویی در بهبود اسکار آکنه موثرتر از سوراخ کردن سوزن است. مزیت دیگر این است که هنگام استفاده از فرکشنال RF، متخصص می تواند سطح انرژی فرکانس رادیویی را برای دستیابی به نتیجه بهتر افزایش دهد.

مزایای دستگاه آر اف فرکشنال برای جوانسازی پوست

  • بافت و قوام پوست را بهبود می بخشد
  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز روی پوست
  • منافذ پوست را به حداقل می رسند
  • پوست را سفت و لیفت می کند
  • کاهش اسکار
  • رگهای عنکبوتی را کاهش می دهد
  • پوست را روشن می کند
بیشتر بدانید:  کشیدگی رباط زانو

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی کم تهاجمی است که برای درمان مشکلات پوستی با تولید کلاژن استفاده می شود. این درمان که به عنوان درمان القای کلاژن نیز شناخته می‌شود، ممکن است به افرادی که می‌خواهند اسکار آکنه و علائم کشش را کاهش دهند، کمک کند. این درمان در برخی از روش های ضد پیری مانند جراحی پلک و لکه های خورشیدی نیز کاربرد دارد.

میکرونیدلینگ با تشویق پوست به تولید کلاژن بیشتر عمل می کند. ایده این درمان این است که میکروسوزن های درمارولر در این درمان باعث آسیب جزئی به پوست می شود و پوست با ساختن بافتی غنی از کلاژن واکنش نشان می دهد.

این بافت جدید پوست به نوبه خود از نظر رنگ و بافت یکنواخت تر است. از دست دادن کلاژن توسط پوست به دلیل افزایش سن یا آسیب طبیعی است. با تشویق پوست به ایجاد بافت جدید، ممکن است کلاژن بیشتری برای سفت کردن پوست وجود داشته باشد.

کرایوتراپی

تئوری کرایوتراپی در سراسر بدن (WBC) یا سرما درمانی این است که با غوطه ور کردن بدن

در هوای بسیار سرد برای چند دقیقه، می توانید فواید زیادی برای سلامتی داشته باشید.

فرد در یک محفظه محصور یا محفظه کوچکی قرار می گیرد که بدن او را احاطه کرده است

اما بالای سرش سوراخ دارد. محفظه به منفی ۲۰۰-۳۰۰ درجه فارنهایت کاهش می یابد.

آنها دو تا چهار دقیقه در دمای بسیار پایین می مانند.

این دستگاه مشکلات پوستی را نیز برطرف می کند. درماتیت آتوپیک یک بیماری التهابی

مزمن پوستی با علائم بارز خشکی و خارش پوست است. از آنجایی که کرایوتراپی می تواند

سطح آنتی اکسیدان را بهبود بخشد، منبع قابل اعتماد خون باشد و همزمان التهاب را کاهش

دهد، منطقی است که کرایوتراپی موضعی و کل بدن می تواند به درمان درماتیت آتوپیک کمک کند.

کاندیدای جوانسازی پوست

همه افراد می توانند از این روش ها استفاده کنند، اما اکثر افراد برای جوانسازی پوست اقدام می کنند

که به دلیل عوامل زیر باعث افتادگی پوست، چین و چروک در پیشانی و اطراف چشم می شوند:

  • سالخورده
  • یائسگی
  • استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان

علل جوانسازی پوست

از این روش ها و دستگاه ها برای بهبود و کمک به زیبایی پوست استفاده می شود نه تغییر کامل آن.

به همین دلیل لازم است افرادی که به دنبال جوانسازی پوست هستند با پزشک متخصص مشورت کنند.

مردم نیز باید از این رویکرد انتظارات واقع بینانه داشته باشند. اهداف این روش عبارتند از:

  • جوانسازی پوست نواحی از جمله صورت، دست ها
  • از بین بردن لک، چین و چروک، رگ های عنکبوتی، پراکندگی رنگدانه ها در پوست
  • درخشندگی و صاف کردن پوست

کلینیک فیزیوتراپی ایرانیان ؛ مجهزترین کلینیک

انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی مطمئن همراه با تیم درمانی حرفه ای می تواند بهترین نتیجه را در

درمان آسیب  داشته باشد.کلینیک فیزیوتراپی ایرانیان به عنوان یکی از

زیرمجموعه های مجموعه سلامت ایرانیان از بهترین مراکز فیزیوتراپی در اصفهان به حساب

می آید. این مرکز تحت نظر دکتر مهدی صدیقی ،متخصص فیزیوتراپی و توانبخشی اداره می شود.

مجموعه سلامت ایرانیان شامل باشگاه بدنسازی  ایرانیان و مجموعه آب درمانی ایرانیان و

مجموعه لاغری ایرانیان نیز می شود. افرادی که در حالت عادی قادر به انجام حرکات ورزشی و یا

اصلاحی فیزیوتراپی نیستند می توانند در استخر آب درمانی ، این حرکات را انجام دهند.

جهت اطلاع از نحوه مراجعه و یا دریافت خدمات درمانی به قسمت تماس با ما

یا اینستاگرام مجموعه سلامت ایرانیان  مراجعه کنید.

پست های مرتبط