لیست قیمت روز فیزیوتراپی در کشور

فیزیوتراپی به نوعی تخصص پزشکی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست و با هدف مراقبت های درمانی برای بیمارانی که بنا به دلایل مختلف، دچار مشکل در حرکت شده و یا با محدودیت هایی در این زمینه روبرو گشته اند؛ انجام می گیرد.

لیست قیمت روز فیزیوتراپی

فیزیوتراپی به نوعی تخصص پزشکی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست و با هدف مراقبت های درمانی برای بیمارانی که بنا به دلایل مختلف، دچار مشکل در حرکت شده و یا با محدودیت هایی در این زمینه روبرو گشته اند؛ انجام می گیرد. با توجه به متفاوت بودن نوع مشکل بیماران و دستگاه های متعدد و مجزایی که برای درمان آنها مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین می توان با درجات گوناگونی از لیست قیمت روز فیزیوتراپی در اصفهان و کشور مواجه شد .

ارائه دستگاه فیزیوتراپی و لیست قیمت روز فیزیوتراپی

با توجه به گستردگی بیماری های حرکتی که عوامل متعددی در شکل گیری آنها نقش دارد؛ می توان طیف وسیعی از دستگاه های فیزیوتراپی را دید که برای حل انواع ناتوانی های حرکتی به بازار عرضه شده اند.
در واقع ارائه فیزیوتراپی تنها با دستگاه های مختص به آن ممکن گشته و در نتیجه مشکلات و بیماری های زیادی را حل خواهد نمود.

انجام فیزیوتراپی ورزشی در منزل لیست قیمت روز فیزیوتراپی

در این بخش می خواهیم به تعدادی از دستگاه های فیزیوتراپی اشاره کنیم که در بازار موجود بوده و در فرآیند فیزیوتراپی نیز موثر واقع خواهند شد که آنها را به صورت مجزا نام خواهیم برد:

  1. دستگاه پمپ لنف ادم: این دستگاه قادر است تا مایع لنف را زیر بافت پا به صورت یکنواخت پخش کرده و برای ماساژ آن مورد استفاده قرار می گیرد؛ در نتیجه برای افرادی که به مشکلات مختلف پا دچار شده اند؛ این دستگاه کاربردی به نظر می رسد؛ از آن به عنوان دستگاه فیزیوتراپی پا نیز نامبرده که از ایجاد ورم در آن جلوگیری کرده و بهبود دردهای پا را به دنبال خواهد داشت.
  2. دستگاه تنس فیزیوتراپی: در انواعی از درمان های فیزیوتراپی برای نقاط مختلف بدن می توان آن را استفاده نمود؛ این دستگاه، برنامه های بسیاری را در خود جا داده و دارای قابلیت تنظیم دلخواه نیز می باشد؛ باعث تحریک الکترونیکی اعصاب شده و موجب بهبود نقاط کم تحرک بدن خواهد گشت؛ علاوه بر تسکین درد ماهیچه، درد و خستگی را از بین برده و باعث افزایش جریان خون نیز می گردد.
  3. لامپ مادون قرمز: از دیگر دستگاه های فیزیوتراپی است که دارای کارکردی بی نظیر بوده و قادر به از بین بردن انواع درد عضلانی، سردرد های مزمن و درد های عصبی بوده و به صورت رومیزی قابلیت کاربرد را دارا می باشد.
  4. دستگاه فیزیوتراپی ده کاناله: قادر به رفع انواع سفتی و اسپاسم های بدنی بوده و علاوه بر قوی کردن عضلات، دامنه حرکتی را نیز افزایش خواهد داد؛ حتی دردهایی که پس از عمل جراحی به وجود می آیند هم توسط این دستگاه قابل حل هستند؛ از امکانات مربوط به این دستگاه می توان دارا بودن ۲۰ پد، چراغ چشمک زن و قابلیت تنظیم فرکانس را نام برد.
  5. دستگاه مینی بایک: معادل فارسی این دستگاه، دوچرخه کوچک است که برای بیماران مبتلا به مشکلات عصبی و حرکات اندامی موثر واقع شده و توان لازم را به دست و پا بر می گرداند؛ این دستگاه تمامی قسمت های پا مانند مچ، زانو و ساق پا را تقویت کرده و حتی افراد میانسال هم می توانند از آن استفاده نمایند؛ مجهز به سیستم برقی بوده و سرعت و مسافت آن نیز قابل تنظیم خواهد بود.

تنظیمات دستگاه فیزیوتراپی

در این بخش می خواهیم موضوعاتی را در رابطه با تنظیمات فیزیوتراپی یعنی دستگاه آن عنوان نماییم؛ برای توضیح در این مورد، دستگاه دو کاناله ۴ پد را در نظر گرفته ایم تا اطلاعاتی کلی از تنظیمات آن را بگوییم.
در ابتدا باید به قدرت های خروجی موجود در این دستگاه اشاره کرد که هر یک به طور مجزا، از امکان تنظیم برخوردار می باشند.
دستگاه فوق از سیستمی به نام تایمر اتوماتیک تشکیل یافته که بعد از اتمام فرآیند درمان که حدوداً بیست دقیقه طول می کشد؛ به صورت خودکار متوقف خواهد شد و در نتیجه این سیستم، نیاز به تنظیم ندارد.
این امکان نیز در اختیار کاربران وجود دارد که بتوانند فرکانس دستگاه را از حالت فارادایس به حالت تنس، تنظیم نمایند.

سیستم دیگری که در آن وجود دارد؛ سیستم تنظیم زمان تولید پالس می باشد که با وجود آن، این امکان وجود دارد که بتوان زمان ارسال پالس را از نیم ثانیه به دو ثانیه تنظیم نمود.
وجود ترانس کاهنده ایزوله در منبع تغذیه دستگاه باعث شده تا امکان تنظیم به توان ۱۲ ولت را داشته باشد؛ همچنین سیستم الکترونیک دستگاه قادر است همین مقدار ولتاژ را با قابلیت تنظیمی خود به ۳/۸ ولت نیز تبدیل نماید.
تمامی موارد نامبرده به تنظیمات هوشمندانه دستگاه فیزیوتراپی اشاره دارند که در نهایت منجر به ارائه بهترین، پر سرعت ترین و دقیق ترین کارکرد از آن شده و ریسک های ناشی از آن را به صفر رسانده اند.
در نتیجه فیزیوتراپیست ها می توانند با خاطری مطمئن نسبت به استفاده‌ی تمامی دستگاه های فیزیوتراپی اقدام کرده و روند درمانی را با آن تسهیل کرده و تسریع نمایند.

فروش عمده فیزیوتراپی بیمارستانی و لیست قیمت روز فیزیوتراپی

دستگاه های فیزیوتراپی که با توجه به کاربردهای بسیار خود، در معرض فروش عمده بالا قرار گرفته و نیاز پزشکان و بیماران را به خوبی مرتفع نموده اند؛ بر حسب نوع استفاده، انواعی همچون دستگاه فیزیوتراپی بیمارستانی و دستگاه فیزیوتراپی خانگی را شامل می گردند.

مراحل انجام فیزیوتراپی ورزشی

در این بخش می خواهیم انواعی از دستگاه های فیزیوتراپی بیمارستانی بر اساس عملکرد را بیان نماییم که امروزه در حوزه درمان کاربردی واقع شده و در محیط های بیمارستانی و حتی کلینیک های فیزیوتراپی به وفور مورد کاربرد قرار می گیرند:

  • دستگاه فیزیوتراپی فراصوت: این دستگاه قادر است تا آسیب های وارد آمده به بافت نرم از قبیل آسیب های مربوط به ماهیچه، رباط، زردپی و … را ترمیم کرده که به آن دستگاه های اولتراسوند نیز گفته می شود.
  • دستگاه فیزیوتراپی بر اساس عملکرد امواج مادون قرمز: این دستگاه، خون لازم را به ناحیه تحت درمان می رساند و همچنین مواد زائد موجود در خون را که باعث تولید درد شده اند را کامل حذف می سازد که این کار باعث تسکین و ترمیم درد خواهد شد.
  • دستگاه فیزیوتراپی دیاترمی با امواج کوتاه: امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از دستگاه، باعث بهبود بافت شده و میزان تورم بدن را نیز سریعاً کاهش خواهد داد؛ همچنین باعث شل شدگی ماهیچه ها شده و خشکی را از مفاصل خواهد گرفت و در عوض آنها را نرم کرده و درد را از بین خواهد برد؛ قابل ذکر است که این دستگاه می تواند در بهبود شکستگی های بدن، بسیار اثربخش ظاهر شود.
  • دستگاه فیزیوتراپی بر اساس عملکرد درمان تداخلی: این دستگاه می تواند انواعی از شکستگی هایی که هنوز جوش نخورده یا در حال جوش خوردن هستند را جوش داده و سریعاً در درمان درد مربوط به التهاب مفاصل و ماهیچه، تاثیر مثبت خود را گذاشته و درد را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.
  • دستگاه فیزیوتراپی بر اساس عملکرد لیزر: این دستگاه از موثرترین روش های درمانی برای ترمیم عضلات و مفاصل است که در برخی از نمونه های موجود از این دستگاه، از لیزرهایی که دارای توان پایین تری هستند؛ به منظور کاهش ریسک استفاده می نمایند.
  • دستگاه فیزیوتراپی بر اساس جریان فارادیک: از دستگاه های بسیار کاربردی برای افراد سالمند، افرادی که به مشکلات عصبی کم دچار بوده و بیماران سکته مغزی است که از سیستم تحریک کوتاه برای درمان استفاده می نماید.

فیزیوتراپی قابل حمل ارزان

یکی از مدل های جدید ارائه شده از دستگاه فیزیوتراپی، مدل فیزیوتراپی قابل حمل می باشد که انواع متفاوتی را شامل شده و به دلیل وزن سبک خود این قابلیت بسیار خوب را پیدا کرده است.
بنابراین می توان از آنها حتی به عنوان دستگاه فیزیوتراپی خانگی نیز استفاده به عمل آورد.
یکی از امتیازات بسیار عالی این مدل دستگاه ها این است که می توان از آنها به عنوان دستگاه فیزیوتراپی ارزان نیز برای خرید برخوردار شد و با صرف مبالغی به صرفه، این دستگاه ها را تهیه کرده و استفاده نمود.

لازم است با تعدادی از مزیت ها و کاربردهای مربوط به دستگاه های فیزیوتراپی قابل حمل که امروزه در حیطه فروش، از آنها بسیار دیده شده و کارایی های مناسبی را از خود به ثبت رسانده اند؛ آشنا شوید که عبارتند از:

  1. این دستگاه های قابل حمل، با تسکین و بهبود درد، نیاز بیماران به دارو های شیمیایی ضد درد و عوارض زا را به حداقل خواهند رساند.
  2. موجب پیشرفت عملکرد های بدنی در بیماران خواهند شد.
  3. گردش خون را به قسمت های درگیر بدن رسانده و در نتیجه درد را به حداقل میزان ممکن می رسانند.
  4. برای انواع بیماری ها و ناراحتی های التهابی نیز بسیار تاثیرگذار واقع می شوند.

مزایای فیزیوتراپی برای سیگاری ها

افرادی که به سیگار یا دخانیات دیگر اعتیاد دارند؛ اگر آنها را استفاده نکنند؛ به درد های مفصلی در بدن خود دچار خواهند شد که این درد ها ناشی از کمبود نیکوتین می باشند.
در واقع با استعمال دخانیات، نیکوتین لازم به خون رسیده و درد ها قطع خواهند شد؛ البته به صورت مقطعی.
وجود این درد ها به خاطر اختلال در پیام رسانی سیستم عصبی به مغز بوده که در نتیجه باعث درد و ناراحتی در فرد می گردد.

حالا با تکیه بر متدی مدرن که کاملاً پاسخگوی چنین درد هایی بوده و با بهبود همیشگی آنها احساس نیاز به انواع دخانیات حتی سیگار را در افراد از بین خواهد بود و نیکوتین مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد؛ یعنی فیزیوتراپی می توان روشی جدید را برای این دسته از افراد امتحان کرد.
در کل اگر بخواهیم به مزایا فیزیوتراپی برای سیگاری ها اشاره کنیم؛ شامل این موارد خواهند شد:

  1. دستگاه های فیزیوتراپی که برای افراد سیگاری به منظور درمان مورد استفاده قرار می گیرند؛ پالس الکتریکی سوزنی را به سطح پوست و رشته های عصبی رسانده و آنها را تحریک می سازند که باعث می شود تا ماده ای به نام اندروفین ترشح گردد که جایگزین نیکوتین شده و پیام های لازم را به مغز خواهد رساند و در نتیجه درد را در اینگونه افراد به طرز زیادی کاهش خواهد داد.
  2. با استفاده از فیزیوتراپی به طور مداوم، نورون ها در رشته عصبی بازسازی شده و در نتیجه فواید خود را در بدن فرد مورد نظر بر جای گذاشته و  در ترک اعتیاد او به سیگار، به طور تضمینی اثربخش ظاهر خواهند شد.

فیزیوتراپی چیست؟

انجام فیزیوتراپی ورزشی با قیمت ارزان

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که فیزیوتراپی چیست؟ می توان در جواب به آن گفت که این علم مدرن و بسیار پیشرفته، هم سطح کیفی زندگی افراد را ارتقا بخشیده و هم باعث می شود تا از وارد شدن آسیب های احتمالی به بدن آنها جلوگیری به عمل آید.
در واقع منظور از آن، نوعی سیستم توانبخشی است که حتی از عهده درمان بیماری های حاد حرکتی نیز برآمده و بیماری های مزمن را مدیریت خواهد کرد؛ ضمن اینکه آموزش های لازم برای خود مراقبتی را به بیماران داده و به آنها در این امر نیز کمک می کند.

این روش با تکیه بر تکنیک های درمانی موثر و دستگاه های فیزیوتراپی متعدد، گامی بسیار خوب را در کوتاه تر کردن پروسه بیماری برداشته و حتی آنها را حذف خواهد کرد.
بزرگترین ارمغان علم فیزیوتراپی به بیماران، سلامتی بوده و برای انواعی از بیماری های روماتیسمی، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری ام اس، تنفسی، مغز و اعصاب، سوختگی و … پر فایده و عالی عمل خواهد کرد.
با استفاده از این علم، راه بسیاری از بیماری های جدید مسدود شده و حتی بیماری های فعلی افراد نیز دیگر تشدید نخواهند شد.

لیست قیمت روز فیزیوتراپی

به طور کلی، مجموعه سلامت ایرانیان شامل کلینیکها و بخش های درمانی :

کلینیک فیزیوتراپی ایرانیان    باشگاه بدنسازی ایرانیان    کلینیک لاغری و زیبایی ایرانیان    استخر آب درمانی ایرانیان    فروشگاه اینترنتی محصولات طبی و پزشکی  

الکتروتراپی ، تکارتراپی ، مگنت تراپی ، فیزیوتراپی ورزشی ، لیزرتراپی ( لیزر پرتوان ) ، اولتراسوند US ،  فیزیوتراپی کمر ، فیزیوتراپی زانو ، فیزیوتراپی دست ، فیزیوتراپی گردن ، فیزیوتراپی سکته مغزی ، فیزیوتراپی پارکینسون ، فیزیوتراپی پا ، فیزیوتراپی درد پاشنه پا ، فیزیوتراپی خارپاشنه ،  فیزیوتراپی ACL ، فیزیوتراپی کف لگن ، فیزیوتراپی بارداری ، فیزیوتراپی کودکان ، ماساژ درمانی ، باشگاه ورزشی ، آب درمانی و …