انجام فیزیوتراپی ورزشی ارزان

انجام فیزیوتراپی ورزشی ارزان، راه را برای بهره مندی طیف بسیار وسیع تری از آسیب دیدگان ورزشی فراهم می کند که با انجام ورزش های حرفه ای و غیر حرفه ای، دچار آسیب شده اند.

انجام فیزیوتراپی ورزشی ارزان

راه را برای بهره مندی طیف بسیار وسیع تری از آسیب دیدگان ورزشی فراهم می کند که با انجام ورزش های حرفه ای و غیر حرفه ای، دچار آسیب شده اند.

فیزیوتراپی ایرانیان فیزیوتراپی ورزشی ارزان

بهترین فیزیوتراپی ورزشی کدام است؟ و معرفی فیزیوتراپی ورزشی ارزان

بهترین فیزیوتراپی ورزشی، رابطه مستقیم با شرایط فرد آسیب دیده، ناحیه آسیب دیده و شدت آسیب یا جراحت دارد که باید توسط فیزیوتراپیست متخصص تشخیص داده شود.

برای اینکه شخص آسیب دیده، بهترین فیزیوتراپی ورزشی را دریافت کند، باید به یک فیزیوتراپیست با تجربه مراجعه کند تا فیزیوتراپیست بتواند بهترین روش یا ترکیبی از بهترین روش ها را با توجه به شرایط فرد، انتخاب نماید. ممکن است فیزیوتراپی در یک مرحله(استفاده از یک نوع فیزیوتراپی) انجام شود و یا مراحل فیزیوتراپی ورزشی در مورد فرد آسیب دیده به کار رود.

فیزیوتراپی ایرانیان

روش های بسیاری در فیزیوتراپی وجود دارند که می توان به استفاده از حرارت، حرکات کششی و اصلاحی، لیزر درمانی، ماساژ، دستگاه های تولید امواج فراصوت، دستگاه های تولید نور لیزر و غیره اشاره کرد.

به جز استفاده از دستگاه ها، انجام حرکات ورزشی کمک شایانی به بیمار در درمان بعضی از آسیب ها می کند. به عنوان نمونه، بیماری که بر روی اندام و یا مفاصل خود، عمل جراحی انجام داده است، دچار خشکی مفصل می شود، به همین خاطر بعد از این نوع عمل جراحی، فیزیوتراپ با اعمال حرکات خاص نرمشی، از خشکی مفصل جلوگیری می کند.

هم چنین، برای افزایش قدرت ماهیچه ها، از حرکات نرمشی ویژه ای استفاده می شود. افزایش قدرت ماهیچه ها، سبب کاهش دردهایی مانند کمردرد و یا گردن درد می شود. علاوه بر این ها، حرکات مخصوصی برای افزایش و یا بازگردانی تعادل حرکتی به بیماران سکته مغزی وجود دارد. انجام ورزش های ملایم و خاص با استفاده از وسایل کمک حرکتی مانند واکر به منظور کمک به راه رفتن بیمار بعد از انجام برخی از انواع اعمال جراحی، گونه دیگری از حرکت های فیزیوتراپی به حساب می آیند.

ماساژ هم نوعی روش فیزیوتراپی است که باعث آرامش بیمار، کاهش درد و افزایش جریان خون می شود. آب درمانی هم گونه دیگری از درمان به وسیله فیزیوتراپی است که با انجام حرکات و نرمش های خاص در آب انجام می شود.

بهترین فیزیوتراپی ورزشی، در درجه اول نیاز به یک فیزیوتراپ متخصص، متعهد و با تجربه دارد که علاوه بر توانایی تشخیص درست و تسلط به روش های درمانی مناسب برای هر آسیب دیدگی و انجام درست متدهای درمانی، بتواند با شخص آسیب دیده ارتباط مناسب برقرار کرده و شخص را از نظر روحیه و روان برای انجام کار آماده کند. فیزیوتراپیست باید از تجهیزات به روز با کارایی بالا استفاده کند و همیشه پیگیر روش های درمانی جدید در دنیا باشد تا بتواند بهترین درمان را برای شخص آسیب دیده تجویز کند.

فیزیوتراپی ایرانیان فیزیوتراپی ورزشی ارزان

ضمانت کارایی فیزیوتراپی ورزشی برای ورزشکاران

اگر شخصی با انجام ورزش غیر حرفه ای دچار آسیب شود و یا اگر فردی در هنگام انجام ورزش حرفه ای یا مسابقه ورزشی، دچار آسیب یا جراحت شود، باید به کمک فیزیوتراپی ورزشی، مراحل بهبودی را طی کند. کارایی فیزیوتراپی ورزشی برای بهبود آسیب های ورزشی کاملا مشخص و اثبات شده است که قطعا تجربه فیزیوتراپیست ورزشی هم در این راه بسیار موثر است. از موارد کارایی فیزیوتراپی ورزشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– کاهش درد ناشی از آسیب و یا جراحت با استفاده از ماساژ و تمرین و استفاده از درمان های ویژه مانند الکتروتراپی

– بافت اثر زخم، بافتی است که در هنگام ترمیم ناحیه مجروح توسط بدن ایجاد می شود و اگر بافت اثر زحم در جای درستی رشد نکند، ممکن است دامنه حرکتی فرد آسیب دیده را کاهش دهد. فیزیوتراپی ورزشی می تواند در جهت رشد بافت اثر زخم در جهت درست، کمک شایانی نماید.

– یک فیزیوتراپیست ورزشی می تواند با ایجاد یک برنامه هدفمند تمرینی، دوره بهبودی را کاهش دهد.

– اینکه یک ورزشکار بتواند در اسرع وقت به میادین ورزشی بازگردد، از اهمیت بالایی برخوردار است، اما اگر زودتر از موعد به ورزش بپردازد، ممکن است آسیب بیشتری را به خود وارد کند. یک فیزیوتراپیست ورزشی می تواند تعیین کند که چه زمانی ورزشکار می تواند دوباره فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرد تا مشکلی از این بابت ایجاد نشود. همچنین، ممکن است نیاز باشد تا ورزشکار از لوازم مخصوصی و به مدت تعیین شده توسط فیزیوتراپیست استفاده کند.

به طور کلی، فیزیوتراپی ورزشی ورزشکاران می تواند تاثیر بسیار بالایی در روند بهبود ورزشکاران داشته باشد. در این صورت، ورزشکار می تواند بهترین نتیجه را از دوران ترمیم خود بگیرد. مراجعه فرد آسیب دیده به یک فیزیوتراپیست متخصص و باتجربه می تواند ضمانت فیزیوتراپی ورزشی را به همراه داشته باشد.

فیزیوتراپی ایرانیان فیزیوتراپی ورزشی ارزان

آموزش انجام فیزیوتراپی ورزشی در منزل

آموزش انجام فیزیوتراپی ورزشی در منزل، توسط بعضی از کلینیک های فیزیوتراپی انجام می شود که شخص با جستجو در اینترنت و مراجعه به سایت های مربوط به فیزیوتراپی های مختلف، می تواند آشنایی کافی را در این زمینه کسب کند. دستگاه های فیزیوتراپی خانگی، امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند.

می توان از این دستگاه ها برای درمان مشکلات مختلف از قبیل مشکلات ماهیچه ای، مفاصل، استخوان ها، دردهای مزمن، کاهش دردهای بعد از عمل جراحی و غیره استفاده کرد. از انواع دستگاه های فیزیوتراپی خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه تنس که با تحریک عصبی، درد را کاهش می دهد.
  •  دستگاه لیزر درمانی که برای کاهش درد و بهبود مفاصل و ماهیچه ها استفاده می شود.
  • دستگاه فارادیک برای درمان درمان بیماران دچار سکته مغزی
  •  دستگاه موج مادون قرمز برای افزایش دمای ناحیه آسیب دیده  و افزایش عمل خون رسانی
  •  دستگاه ایجاد جریان تداخلی که برای بهبود التهاب عضلات و مفاصل استفاده می شود.
  •  دستگاه ایجاد موج الکترومغناطیسی برای کاهش تورم و تسریع عمل جوش خوردن شکستگی
  •  دستگاه تولید موج فراصوت که در درمان آسیب های وارد شده به عضله، رباط و غیره استفاده می شود.

فیزیوتراپی ایرانیان

 

علاوه بر روش های مبتنی بر دستگاه های مختلف، از تمرین درمانی هم در خانه استفاده می شود که با استفاده از وسایلی نظیر وزنه، قرقره، فنر، چرخ شانه و سایر ابزارهای مکانیکی برای افزایش عملکرد اندام های عضلانی و استخوانی می شود. استفاده از این ابزارها و انجام حرکات مناسب، در جهت کاهش درد، افزایش دامنه حرکتی، افزایش قدرت و استقامت ماهیچه ها، بهبود تورم و التهاب، بهبود تعادل و موارد دیگر استفاده می شود.

فیزیوتراپی در اصفهان

 

مراقبت‌های بعد از فیزیوتراپی

پس از یک جلسه فیزیوتراپی، رعایت دستورات فیزیوتراپیست و مراقبت از خود بسیار مهم است. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تمرینات کششی و تقویتی طبق تجویز فیزیوتراپیست شما.
  • در صورت نیاز استراحت کنید و از فشار بیش از حد خودداری کنید.
  • پوشیدن لباس مناسب یا وسایل حمایتی مانند بریس یا تکیه گاه طبق توصیه فیزیوتراپیست.
  • مطابق با توصیه‌های فیزیوتراپیست خود، از کمپرس گرم یا سرد در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.
  • بالا نگه داشتن ناحیه آسیب دیده در صورت امکان برای کاهش تورم و درد.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب برای کمک به دفع سموم از بدن که می‌تواند باعث درد و خستگی بعد از تمرین یا جلسات درمانی شود.
  • از فعالیت‌هایی که می‌تواند وضعیت شما را تا زمان بهبودی کامل تشدید کند، مانند دویدن، پریدن، یا بلند کردن اجسام سنگین با ناحیه آسیب دیده، خودداری کنید.
  • حفظ یک رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم برای تقویت بهبودی و کاهش التهاب در بدن به دلیل آسیب یا فشار ناشی از فعالیت بدنی.

جمع بندی انواع فیزیوتراپی

بیماری‌های مختلف مانند درد مزمن، مشکلات عصبی و مشکلات اسکلتی عضلانی ممکن است با فیزیوتراپی با موفقیت درمان شوند. توجه به این نکته ضروری است که فیزیوتراپی یک راه حل مناسب برای همه نیست و باید متناسب با نیازهای بیمار باشد. با ترکیب مناسب تمرینات، کشش‌ها و سایر درمان‌ها، فیزیوتراپیست می تواند به بیماران کمک کنند تا تحرک خود را بهبود بخشند، درد را کاهش دهند، قدرت را افزایش دهند و عملکرد خود را بازیابی کنند.

کلینیک فوق تخصصی سلامتی، درمانی و فیزیوتراپی ایرانیان ،  بهترین فیزیوتراپی در اصفهان


به طور کلی، مجموعه سلامت ایرانیان شامل کلینیکها و بخش های درمانی :

کلینیک فیزیوتراپی ایرانیان    باشگاه بدنسازی ایرانیان    کلینیک لاغری و زیبایی ایرانیان    استخر آب درمانی ایرانیان    فروشگاه اینترنتی محصولات طبی و پزشکی  

الکتروتراپی ، تکارتراپی ، مگنت تراپی ، فیزیوتراپی ورزشی ، لیزرتراپی ( لیزر پرتوان ) ، اولتراسوند US ،  فیزیوتراپی کمر ، فیزیوتراپی زانو ، فیزیوتراپی دست ، فیزیوتراپی گردن ، فیزیوتراپی سکته مغزی ، فیزیوتراپی پارکینسون ، فیزیوتراپی پا ، فیزیوتراپی درد پاشنه پا ، فیزیوتراپی خارپاشنه ،  فیزیوتراپی ACL ، فیزیوتراپی کف لگن ، فیزیوتراپی بارداری ، فیزیوتراپی کودکان ، ماساژ درمانی ، باشگاه ورزشی ، آب درمانی و …

پست های مرتبط