توصیه فیزیوتراپان برای بیماران کرونایی | انجام ورزش در خانه

دکتر صدیقی، با عنوان این مطلب که ویروس کرونا مانند یک دشمن به سلول‌ های ریوی انسان حمله می‌کند، گفت: همه علائم بیماران کرونایی به دلیل هجوم ویروس نمی باشد.

دکتر صدیقی، فیزیوتراپ کلینیک ایرانیان ، بهترین فیزیوتراپی در اصفهان  با عنوان این مطلب که ویروس کرونا مانند یک دشمن به سلول‌ های ریوی انسان حمله می‌کند، گفت: همه علائم بیماران کرونایی به دلیل هجوم ویروس نمی باشد، بلکه افزایش تعداد تنفس، تنگی نفس و سرفه کردن که در بسیاری از بیماران مشاهده می گردد، باعث بر هم خوردن تعادل گازهای موجود در خون می‌گردد.

 

همچنین این فیزیوتراپ گفت: این عدم تعادل می‌تواند باعث ایجاد خستگی، گرفتگی و فعال شدن نقاط “تریگر پوینت” موسوم به نقاط ماشه‌ای شود. همچنین به علت ایزوله شدن بیمار و کم تحرک بودن، تنش‌های اضطراب در فرد مشاهده می‌شود.

صدیقی ادامه داد: نوشیدن آب، تنفس هوای تازه و تحرک کافی، سه اصل مهم در مدیریت شرایط تنفسی بیماران کرونایی می باشد.

 

وی به موضوع فیزیوتراپی بیماران کرونا هم اشاره کرد و افزود: در بیماران مبتلا به کروناویروس یا کوید-۱۹ از جهات مختلف، فیزیوتراپی می‌تواند مفید نیز باشد. انجام فیزیوتراپی تنفسی و تمرین درمانی هم موجب تقویت بیشتر عضلات تنفسی و قفسه سینه، بهبود ظرفیت تنفسی و افزایش کیفیت زندگی بیماران می‌شود.

مسئول کمیته علمی انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: در بیماران با علائم خفیف تمرینات هوازی ۳۰ دقیقه سه نوبت در هفته، تمرینات کششی و دامنه حرکتی روزی دو بار بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه توصیه می‌شود. تمرینات هوازی می‌تواند شامل راه رفتن، قدم زدن تند یا راه رفتن روی تردمیل باشد شدت تمرینات باید متوسط باشد در هنگام خستگی یا داشتن علائم بیماری احتیاط کنید.