قیمت فیزیوتراپی

برای قیمت فیزیوتراپی نمی توان مقدار دقیقی تعیین کرد زیرا بستگی به شرایط گوناگونی دارد . به گونه ای که قیمت فیزیوتراپی در مراکز گوناگون فیزیوتراپی متفاوت است .

قیمت فیزیوتراپی

درمراکز مختلف می تواند متفاوت باشد . بی تردید شما یا نزدیکانتان برای انجام فیزیوتراپی به مراکز درمانی مختلفی مراجعه کرده اید . البته با وجود داشتن بیمه می توان هزینه فیزیوتراپی را کاهش داد؛ ولی برای کسانی که بیمه ندارند این روش درمان ، واقعاً گران تمام می شود.

در هر صورت، اگر به دنبال این هستید که هزینه انجام فیزیوتراپی در مراکز درمانی چقدر است؟ خوب است که سری به کلینیک فیزیوتراپی مدنظر بزنید. اصولاً این مسئله ربط مستقیمی به خود مراکز درمانی دارد؛ هر چند نرخ های مصوبی هم وجود داشته که بر اساس موارد گوناگونی برخی از مراکز آن را در نظر می گیرند.

هزینه ها همین طور بر اساس نوع بیمه نامه شما و آزاد اعلام می گردد. همچنین نوع دستگاه، منطقه ای که باید عمل روی آن صورت گیرد و سایر موارد دیگر، روی قیمت ها تأثیر خود را می گذارد. برای مثال هزینه لیزر درمانی، عموماً بیشتر از سایر موارد دیگر است.

در کل، در فیزیوتراپی کارهای متفاوتی صورت می گیرد که شامل ارسال موج الکتریکی به نقاط گوناگون بدن است و سپس انجام حرکات ورزشی برای بهبود فرد بیمار.

این را هم در نظر داشته باشید که هر نقطه نرخ ویژه خود را دارد و اگر بخواهید نقاط گوناگونی از بدن خود را فیزیوتراپی نمایید، طبعاً هزینه تان بالاتر می رود. با همه این ها، می شود از راه های متفاوتی هزینه های انجام فیزیوتراپی را به دست آورد. مثلاً به مراکز درمان به شکل حضوری مراجعه کرد و یا غیر حضوری این کار را انجام داد.

راه دوم، ساده است و شما از طریق برقرار تماس تلفنی این کار را می توانید انجام داده و یا این که به برخی از سایت ها مراجعه کرده و هزینه هایی که درج شده را مشاهده نمایید. به این شکل خواهید توانست که از تازه ترین نرخ ها مطلع شده و سپس ارزانترین مرکز درمانی در این حوزه را بیابید و برای انجام کار به آنان مراجعه کنید.

قیمت فیزیوتراپی توسط کدام اداره تعیین می گردد؟

تعرفه فیزیوتراپی همانند سایر تعرفه های درمانی توسط وزارت بهداشت و درمان تعیین می شود. به منظور حفظ تندرستی و سلامت جامعه ورزشکاران و همچنین حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران و قهرمانان، و نیز لزوم عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی، آیین نامه ای تدوین شده است.

طبق این دستورالعمل از جمله وظایف و تعهدات فدراسیون پزشکی ورزشی ارایه کلیه خدمات درمانی از جمله سرپایی، بستری، توانبخشی و … و پرداخت کمک هزینه های غرامت فوت، نقص عضو و درمان آسیب های ورزشی به افراد تحت پوشش، توسط کمیته های مربوطه و در راس آنها کمیته خدمات درمانی فدراسیون می باشد.

قیمت فیزیوتراپی

فیزیوتراپی اندام حرکتی یکی از مسائلی است که امروزه، شاید حیات فوتبالی یک بازیکن و حتی یک باشگاه را تحت تاثیر مستقیم خودش قرار بدهد . چه فیزویتراپی برای پیشگیری که می تواند در نتیجه گیری یک تیم موثر باشد و چه بعد از درمان که اندامهای بازیکن قرار است به آمادگی لازم برای بازگشت دوباره به مسابقات آماده شود.

نرخ تعرفه فیزیوتراپی حرکتی در فوتبال می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.چراکه در صورت پایین بودن، می تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی کیفیت ابزار و وسائل مورد استفاده و کیفیت عمل کرد کادر فیزیو تراپ تاثیر بگزارد.

همین ممکن است دوران اوج یک بازیکن فوتبال را با مخاطره مواجه کند.چرا که فوتبال یک ورزش پر از تحرک و فشار است .و برعکس تعرفه بالا نیز می تواند افراد با استعداد زیادی را از انجام یک درمان کامل منصرف کند پس تصمیم گیری در مورد تعرفه های فیزیوتراپی مخصوصا تعرفه ای که مربوط به اندام حرکتی در فوتبالیست ها می شود .کاری تخصصی و دشوار است .

تعرفه فیزیوتراپی در ایران به شرایط مختلفی بستگی دارد که نسبت به نوع کار انجام شده روی قسمت های مختلف بدن برای مثال یک قسمت یا چند قسمت از بدن، تخصص مورد نیاز و یا محل انجام فیزیوتراپی مثل درمانگاه، بیمارستان یا منزل و محل بیمار، زمان صرف شده و تجهیزاتی که برای انجام فیزیوتراپی به کار میرود در نظر گرفته می‌شود.

تعرفه فیزیوتراپی در ایران

در ایران تعرفه فیزیوتراپی همه ساله با مقداری افزایش از طرف سازمان نظام پزشکی اعلام می شود که با در نظر گرفتن تورم سالانه، قیمت تجهیزات پزشکی و مواردی که مد نظر این سازمان است تعیین می گردد که البته موارد دیگری از جمله نوع بیمارستان یا درمانگاه، دولتی یا خصوصی بودن محل انجام فیزیوتراپی و یا حتی نوع تخصص و مدارک درمانگر در تعیین قیمت فیزیوتراپی میتواند موثر باشد.

خدمات فیزیوتراپی آزاد(تومان) بیمه سلامت و تامین اجتماعی(تومان)
یک ناحیه ۶۷٫۰۰۰ ۵۶٫۰۰۰
دو ناحیه ۱۰۴٫۰۰۰ ۸۱٫۰۰
سه ناحیه ۱۴۱٫۰۰۰ ۱۱۸٫۰۰۰
چهار ناحیه ۱۷۸٫۰۰۰ ۱۵۵٫۰۰۰
آب درمانی ۷۷٫۰۰۰ ۵۳٫۰۰۰

قیمت فیزیوتراپی طبق دستگاه

فیزیوتراپی-نوع خدمت هزینه(تومان) توضیحات
دیاترمی ۱۷,۶۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
لیزر کم توان ۲۲,۰۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
CPM ۲۲,۰۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
لیزر پر توان ۸۸,۰۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
مگنت ۶۶,۰۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
درای نیدلینگ ۲۷,۰۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
درای نیدلینگ با تحریک الکتریکی ۳۳,۰۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
تیپینگ ۴۸,۰۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
Whole body vibration ۳۹,۰۰۰ هر جلسه
شاک ویو ۹۹,۰۰۰ هر جلسه/هر ناحیه
آموزش بیوفیدبک با هر روشی ۱۰۹,۰۰۰ هر جلسه
آموزش بیوفیدبک عضلات پرینه، اسفنگتر ادراری ۱۴۲,۰۰۰ هر جلسه
نوروفیدبک ۱۴۲,۰۰۰ هر جلسه

قیمت روز فیزیوتراپی در بازار

قیمت فیزیوتراپی با توجه به پارامتر های بسیاری تعیین خواهد شد که آنها را در گزینه های زیر نام خواهیم برد:

  • قیمت عملیات فیزیوتراپی که همگی با دستگاه های خاص قابل انجام هستند؛ بستگی به اینکه بیماران دارای بیمه های درمانی باشند یا نه، درجات متعددی را دارا خواهد بود؛ به این صورت که فیزیوتراپی های مشمول بیمه، دارای قیمت پایین تری برای بیماران خواهند بود.
  • یکی دیگر از پارامتر های تعیین کننده قیمت در بازار فیزیوتراپی، بستگی به دستگاه هایی دارد که مورد استفاده برای درمان قرار می گیرند؛ ممکن است این دستگاه از اندازه بزرگترین، مکانیزم پیچیده تر و امکانات بیشتر برخوردار باشند؛ یا اینکه نوع آنها متفاوت باشد که قطعاً در این صورت قیمت را به سمت بالا حرکت خواهند داد.
  • از دیگر عواملی که بر روی قیمت روز فیزیوتراپی دارای تاثیر خواهد بود؛ این است که خدمات فیزیوتراپی قرار است در چند ناحیه از بدن انجام گیرند که این نواحی می تواند از یک تا چهار ناحیه متغیر باشد که مسلماً با افزایش تعداد نواحی درمانی، قیمت فیزیوتراپی نیز صعودی تر خواهد بود.
  • علاوه بر این باید گفت قیمت فیزیوتراپی با توجه به اینکه در خانه قرار  است انجام شود یا در بیمارستان و کلینیک، درجات متغیری را شامل می گردد؛ اگر در خانه انجام شود که فقط هزینه دستگاه ها بر عهده افراد است؛ اگر در بیمارستان انجام شود؛ قیمت بهتر از وقتی است که خدمات لازم در کلینیک انجام شوند.

ما در فیزیوتراپی اصفهان کلینیک ایرانیان ،با تکیه بر تخصص و تجهیزات بروز در حوزه فیزیوتراپی سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن سلامتی را به شما بازگرداند و با کنترل درمان شما و تجویز ورزش های اصلاحی از رشد بیماری ناشی از تنگی دریچه یا کانال نخاعی جلوگیری کنیم.

به طور کلی، مجموعه سلامت ایرانیان شامل کلینیکها و بخش های درمانی :

کلینیک فیزیوتراپی ایرانیان    باشگاه بدنسازی ایرانیان    کلینیک لاغری و زیبایی ایرانیان    استخر آب درمانی ایرانیان    فروشگاه اینترنتی محصولات طبی و پزشکی  

الکتروتراپی ، تکارتراپی ، مگنت تراپی ، فیزیوتراپی ورزشی ، لیزرتراپی ( لیزر پرتوان ) ، اولتراسوند US ،  فیزیوتراپی کمر ، فیزیوتراپی زانو ، فیزیوتراپی دست ، فیزیوتراپی گردن ، فیزیوتراپی سکته مغزی ، فیزیوتراپی پارکینسون ، فیزیوتراپی پا ، فیزیوتراپی درد پاشنه پا ، فیزیوتراپی خارپاشنه ،  فیزیوتراپی ACL ، فیزیوتراپی کف لگن ، فیزیوتراپی بارداری ، فیزیوتراپی کودکان ، ماساژ درمانی ، باشگاه ورزشی ، آب درمانی و …

پست های مرتبط